Saturday 12 May 2012

U Make My Day~♥

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamu'alaikum semua!

semoga sentiasa di bawah rahmat ALLAH swt.


ya ALLAH,
YOU MAKE MY DAY!♥
everyday actually....
but yesterday, is this story all about ,,^_^,,

Semalam  dapat parcel daripada kakak ku yang berada nun di kejauhan sana...



Sebenarnya, aku sangat tidak menaruh harapan yangg parcel ini akan sampai sebegini awal. Thank you so much!! may Allah bless you,sis ! >u<,


these yarns are gorgeous! tak sabar nak mengaiiittt!!



semoga dengan nikmat ini, hati ini makin dekat denganMu ya Allah..
Masih jelas kata-kata naqibahku dalam bulatan gembira semalam yang membuatkanku bermuhasabah sedetik. Terkadang manusia seperti aku sendiri sering lupa yang hidupnya dikeilingi nikmat. Nikmat masih punya abah dan mak (Selamat Hari Lahir Abah! ♥), nikmat punya keluarga, nikmat dilahirkan dalam negara yang aman, dan yang paling utama nikmat iman dan Islam. Tapi pernahkah kita terfikir, Adakah nikmat yang diberikan itu semakin mendekatkan kita dengan Allah atau diri ini makin menjauh dan lalai?

Maka apabila manusia disentuh oleh sesuatu bahaya, ia segera berdoa kepada Kami kemudian Kami memberikannya sesuatu nikmat (sebagai kurnia) dari Kami, berkatalah ia (dengan sombongnya) : " Aku diberikan nikmat ini hanyalah disebabkan pengetahuan dan kepandaian yang ada padaku". (Tidaklah benar apa yang dikatakannya itu), bahkan pemberian nikmat yang tersebut adalah ujian (adakah ia bersyukur atau sebaliknya), akan tetapi kebanyaan mereka tidak mengetahui (hakikat itu). ( Az-Zumar:49)

Bagaimana nak tahu samada kita bersyukur atau tidak dengan nikmat yang diberikan? Mudah. Lihat sahaja pada amal ibadat kita. Adakah semakin mantap amalan wajib? Adakah semakin bertambah amalan sunnat? ya Allah...malunya dengan DIA..






Semoga perkongsian kali ini bermanfaat buat semua.
Semoga Allah redha.

No comments:

Post a Comment