Wednesday 23 May 2012

I wanna go home~

tarik nafas.
lepass...
tarik nafas.
lepass..


Assalamu'alaikum semua!

Its exam mood~~(*sila baca dengan berintonasi.Terima kasih)
Alhamdulillah, pada minggu lepas aku dan sahabat-sahabat yang lain dah selamat menjawab dua subjek killer dan pagi tadi baru sahaja selesai satu lagi subjek. Bak kata pepatah "Barang yang lepas usah dikenang", jadi dah tak nak fikir pasal tu. Esok adalah yang terakhir, InsyaAllah akan ku lakukan yang terbaik! dan yang selebihnya, hanya kepadaNya kita bertawakkal serta berdoa agar diberikan yang terbaik.





dan sekarang, ingin sekali aku mengatakan bahawa....

aku nak baliiiiik~~~


Tidak sabar rasanya nak pulang ke kampung halaman terchenta. Bak kata seorang sahabat, "bayangkan padi yang melambai-lambai.. "  Sememangnya sudah banyak perancangan yang bersarang di benak fikiran ku ini.






BAIKLAH!

Sekian sahaja perkongsian untuk kali ini. Cik penulis mahu study untuk subjek esok hari. Di kesempatan ini, ingin sekali aku mengingatkan sahabat-sahabat di luar skrin sana, Ya! awak yang depan laptop tuu..
Ingatlah, dalam kesibukan membuat persiapan untuk exam, jangan sampai waktu untuk beribadat menjadi semakin kurang. Seharusnya, waktu-waktu sebeginilah kita menunjukkan kebergantungan kita  kepada Allah, bukannya semakin menjauh daripadaNya dek kerana bimbang tidak cukup masa untuk mengulangkaji. Serunsing dan sesibuk mana kita dengan exam di dunia, jangan diabaikan persiapan bagi menghadapi exam yang terBesaR bagi seluruh umat manusia iaitu ketika kita di padang mahsyar kelak. Allahuakbar...

"Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya. Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batallah apa yang telah mereka kerjakan."(Surah Hud:15-16) 


Belajar kerana ilmu,
InsyaAllah tersemat di dada selalu
Belajar kerana peperiksaan,
Kelak ilmu tertinggal di dalam dewan





Sekian sahaja perkongsian untuk kali ini. Semoga bermanfaat untuk semua.
Semoga kalian semua sentiasa di bawah naungan rahmatNya.

No comments:

Post a Comment