Saturday 9 June 2012

Alhamdulillah, HERE I AM..

Assalamu'alaikum semua!

Alhamdulillah, after all the assingments and going through the examination weeks, FINALLY!
Here comes the best part in a semester which is the....

       SEMESTER BREAK!







Alhamdulillah...
Walaupun.....cuti semester ni......dah hampir ke penghujungnya....





Anyway, i'm quite busy for the past two week with all the craft projects and the kenduries. Aku pun baru saja balik dari kampung halaman terchenta. Hm...terasa cepat  betul dua minggu berlalu tanpa usrah. Rasa diri ini macam orang arab badwi pula dek kerana lost contact dengan kakak naqibah dan sahabat-sahabat yang lain.Terasa kosong pula dada . Bak kata najwa latif" kosong...kosong..ong..ong"

".




Kekosongan yang memerlukan aku untuk bijak mencari program-program bagi mengisi kekosongan ini. Mencari tempat untuk mengecas semula iman di hati. Dan beruntunglah wahai sahabat- sahabat yang bekesempatan untuk pergi ke program seperti 'A Moment to Remember' di Setiawangsa pada hari ini. Kerana aku ingin sekali ke sana! Tidak mengapalah...tiada rezeki. Dan mungkin itu yang terbaik. Oh, di tv pon banyak program-program yang boleh mengisi rohani bukan? Ya! (menyedapkan hati)

Dari Abu Bakrah r.a, Dari Nabi S.A.W sabdanya: "Jadikanlah dirimu orang alim atau orang yang menuntut ilmu atau orang yang selalu mendengar pelajaran agama, atau pun orang yang mencintai (tiga golongan yang tersebut) ; dan janganlah engkau  menjadi (dari) yang kelima, yang dengan sebabnya engkau akan binasa.  (Al Bazzar)

Semoga kita semua termasuklah anda yang sedang membaca entry ini tergolong dalam kalangan tiga golongan yang disebutkan di dalam hadis di atas. Amin.


~AND HERE I AM~
Home but not alone..:) Home Sweet Home!




P/S: alhamdulillah syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana memberiku kekuatan untuk menulis dan berkongsi pengalaman pada hari ini, meskipun cuti semester telah bermula dua minggu yang lalu. A thousand of sorry to my roomate because i did'nt get time to bid you goodbye . 'salam and hug ,,>_<,, and the same goes to all my beloved friends. A trillion of sorry to my friends who were with me in the journey to go home. I'm sorry. I cause the chaos on that day.
 Uhibbukunna fillah!

No comments:

Post a Comment